Wednesday 7 December 2011

Saat hati Merelakan

 
 
 
 
 
Sedikit sedutan Bab 41
 
 
“Happy Birthday, sayang!” Wes menyarungkan sebentuk cincin di jari manis kiri Qismyna lalu mengucup keningnya. Qismyna terpempam sebentar dengan tindakan Wes.

“Yeah!!” Zurin bersorak gembira di belakang dan dengan pantas mengambil gambar mereka berdua. Pantas anganan Qismyna terhenti. Walaupun dia tahu tindakan Wes itu sekadar di depan keluarganya, namun ciuman itu terlalu bermakna untuknya.

“Hello birthday girl!” Tiba-tiba suatu suara kedengaran dari belakang. Mereka yang lain berpaling melihat kelibat itu.

“Fauzan!” Qismyna yang kelihatan gembira dengan kehadiran lelaki itu lantas menghampirinya.

Dari jauh Wes hanya memerhatikan keakraban antara Qismyna dan Fauzan. Walaupun dia tahu mereka berdua hanya bersaudara tetapi apabila mengingatkan bahawa Fauzan adalah bakal tunangan Qismyna, hatinya menjadi tak keruan.

Tiba-tiba terdetik di hatinya untuk merancang sesuatu sekadar untuk memberitahu kepada Fauzan, Qismyna adalah miliknya. Kakinya dihayun mendekati pasangan yang sedang rancak berbual itu.

Tiba sahaja di sisi Qismyna, lantas Wes memeluk bahu gadis itu dan tersenyum pada Fauzan.

“Sorry....Aku pinjam Qis sekejap.” Fauzan mengangguk laju.

“She’s yours.”

“Minta perhatian! Minta perhatian!!” Wes cuba menarik perhatian yang lain. Setelah memastikan seluruh perhatian terarah padanya Wes memandang Qismyna sekejap lalu mengemaskan pelukannya.

Qismyna yang berada di sisinya merasa tidak keruan. Permainan apakah yang bakal dimainkan Wes?

“Di sempena harijadi isteri saya yang ‘tercinta’.....” sengaja dia menekankan suaranya ketika berkata ‘tercinta’ supaya Fauzan tahu Qismyna adalah miliknya.

Fauzan yang seolah-olah memahami Wes menujukan ayat itu kepadanya tersenyum sinis sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.

“Saya ingin memberitahu semua yang pada malam ini saya akan membawa isteri saya untuk makan malam bersama di Restoran The Ship.” Wes menggenggam jari jemari Maya. “Just two of us, sayang,” Wes mengucup jari jemari Qismyna.

Tatkala ini Qismyna terasa hendak pitam. Benarkah semua ini berlaku dalam hidupnya?


TAJUK : SAAT HATI MERELAKAN
PENERBIT : FAJAR PAKEER SDN BHD
HARGA : RM20.00

No comments:

Post a Comment