Tuesday 11 October 2011

Saat Hati Merelakan


SEDIKIT SEDUTAN BAB 33


SEDANG dia nyenyak tidur dengan suasana yang dingin itu, tiba-tiba terasa bahunya bagai disentuh. Dia membuka mata dan melihat kelibat Wes yang begitu hampir dengannya. Pantas dia bangun dan menarik selimut hingga menutupi tubuhnya.

“Saya tak buat apa-apalah. Awak ingat saya kempunan sangat ke dengan awak?” tanya Wes kasar. Qismyna hanya mendiamkan diri.

“Nah!” Wes menyerahkan baju sejuk untuk Qismyna. Qismyna mengambil lalu menyarung ke tubuhnya. Suasana pada malam hari di situ memang amat sejuk sehinggakan kipas angin yang disediakan pun tidak perlu dibuka. Kini baru Qismyna mengerti mengapa resort itu tidak meyediakan penghawa dingin.

“Jom!” Wes menarik tangan Qismyna. Wes membawa Qismyna keluar ke anjung. Kemudian dia menyuruh Qismyna pandang ke langit. Qismyna menurut.

Wow! Qismyna terlopong lalu tersenyum. Dia memandang Wes sekilas lalu berpaling semula ke angkasa. Kelihatan butiran bintang yang penuh dilangit. Bagaikan mutiara yang berkilauan. Memang cantik sekali!

Wes yang berdiri di belakang Qismyna memeluk tubuh memandang gadis itu sambil tersenyum. Walaupun dia masih tidak boleh menerima gadis itu dalam hidupnya, namun entah kenapa dia sering merasa gembira kalau dapat melihat gadis itu tersenyum.


TAJUK KARYA : SAAT HATI MERELAKAN
PENERBIT : FAJAR PAKEER SDN BHD
hARGA : RM20.00

No comments:

Post a Comment